Test av nettbutikken Zalando
Det er nå cirka ett og et halvt år siden den tyske nettbutikken Zalando ble lansert her til lands, og Foreldremanualen ble bedt om teste den. Her er vår erfaring!
Enormt utvalg
Førsteinntrykket av nettbutikken er bra. Til tross for et enormt utvalg av produkter, fremstår den som oversiktlig og det er lett å manøvrere seg rundt. Zalando selger ikke bare klær og sko til hele familien, men også sportsutstyr, vesker, klokker, solbriller og interiørartikler.
Jeg valgte å konsentrere meg om klær til eldstemann på ti år. Det har i de siste årene kommet stadig flere nettbutikker med et godt utvalg av gutteklær. Dessverre har de fleste av disse ikke så mange klær til gutter som er eldre enn ti år.
Zalando kan derimot skimte med et godt utvalg av barneklær til både gutter og jenter i alderen 9-16 år.
Mange merkeklær på tilbud
Zalando fører klær i en rekke forskjellige prisklasser, hvor «Name it» er et av de mer rimelige merkene. I de høyere prisklassene finnes populære merkenavn som Ralph Laurent, Nike, Lacoste, Molo og Gant.
Tom Tailor og Blue Effect er også to merker med mye fint, og her finner jeg til min glede flere flotte plagg til godt nedsatte priser. Generelt sett har Zalando til en hver tid tusenvis av varer på salg, så her har man mulighet til å gjøre noen gode kjøp. Spesielt om man tenker fremover og kjøper litt utenom sesongene.
Akkurat nå kan man for eksempel kjøpe kjempebillige badeshortser fra Billabong, eller neste års vinterjakker fra Mini A Ture.
Trygt og enkelt
Zalando reklamerer med kort leveringstid, og for oss tar det ca. fem dager å få klærne levert. Kunden blir ikke belastet for toll eller frakt, og man kan også returnere varer fraktfritt. Dette gjør det selvsagt svært enkelt å handle varer over nett, og er et sterkt fortrinn ovenfor andre nettbutikker som ikke tilbyr det samme.
Det eneste jeg har å utsette, er at jeg i større grad kunne tenke meg å lese hva andre kunder mener om plaggene.
Jeg synes det gjør det enklere for meg å ta en avgjørelse, når det er så mange like plagg å velge mellom. Nettbutikken gir kundene mulighet til å legge inn kommentarer og anbefalinger, men dessverre er denne funksjonen ikke nok brukt.
Mitt tips til folkene bak Zalando er derfor at de kunne oppmuntre sine kunder til dette gjennom å innføre en slags bonusordning e.l. Men alt i alt synes jeg Zalando innfridde mine forventninger, og er helt klart en nettbutikk jeg kommer til å bruke igjen.
.
Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Zalando.no.
Takk for at dere støtter våre samarbeidspartnere som gjør Foreldremanualen.no mulig!
Kommentarer (2)
Trackback URL | Comments RSS Feed
10. februar 2014, kl. 16:40
Takk for tips. Jeg har ikke tenkt på at de har barbetøy. Mange av favoritt-nettbutikkene faller ut nå med en 8-åring som jeg ikke kjøper mindre enn 140 cm til. Ser Zalando i hvert fall har haugevis med rimelige og kule t-shirts.
Siri sitt siste blogginnlegg..Noen brev er ekstra stas å få.
10. februar 2014, kl. 21:07
Jeg ville kanskje forsøkt å gjøre en retur av varer også. Slik kunne man sett hvordan det fungerte. For meg som forbruker er det noe av de viktigste, hvordan takler de slike situasjoner.